torsdag 24 november 2011

Julblommor och mys

 En vit amaryllis får husera i stormlyktan..
 Blockljus med notpapper och ett kors..
 En vacker ljusmanschett som jag fått av mamma :)
Hyacinter doftar ljuvligt när de slår ut..
Rost och mossa är en finfin kombo..
Rostig bricka köpt på loppis..
Mysig stund vid brasan uppe i stugan :)

Hej!
Nu börjar julstämningen infinna sig här hemma, lite julblommor, granris, adventsljusstakar och stjärnor har kommit upp :)
Har ni pyntat färdigt än??

Helgen spenderades uppe i stugan med brasa, massa ljus och god mat och dryck, mycket mysigt!
Mamma och pappa har byggt ut stugan, ett nytt sovrum. Sovrummet är stort,ljust och alldeles underbart! Har aldrig sovit så gott uppe i stugan som vi gjorde i helgen :)
När vi ändå var uppe i skogen passade vi på att knycka årets julgran ;) Fast den får allt vänta någon vecka innan den får komma in i värmen!

Tyvärr hinner jag inte blogga så mycket nu, håller på med mitt exjobb och läser en annan kurs parallellt, så jag har fullt upp...Hoppas ni har överseende med det :)


Kul att ni tittar in fast det inte kommer ut nya inlägg varje dag och ni ska veta hur mycket era kommentarer och hälsningar värmer!

Ha det gott i novembermörkret!
Kram Ellen

5 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så fint du pyntat till advent :)
Jag har inte hunnit med så mycket som jag planerat, men något har blivit färdigt iaf.
Ha en fin första advent!
kram Tini

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååå va fint du har gjort!!!
Ha en mysig advent!!
Kram Lotta

Så Vitt Jag Vet sa...

Du har pyntat så fint ! Jag förstår att studierna tar rid, men det kommer andra tider senare.
Ha en skön advent!
Kraam
Sanne

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilka fina stämningsfulla bilder!
Jag har absolut inte pyntat klar än. Det håller jag på med ända till jul:)
Stor Kram Annelie ♥

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men åh vilken vacker bricka!!! Eller ja, allt var ju fint!!!
Kram kram!