fredag 16 december 2011

Silver och hyacinter


Silver och hyacinter hör till mina favoriter bland julpyntet.


Lite mer färg infinner sig först dagarna innan jul...

Hej på Er!

Nu är det snart på dagen en vecka kvar till jul! Nyhet hemma hos oss i år, är att det inte kommer att ske några julklappsbyten...

Vi har pratat om det här i flera år, men likväl tar utdelningen av klappar flera timmar under julaftons kväll. Nu bestämde vi oss för att det får vara nog. Missförstå mig inte, jag älskar att köpa julklappar, slå in dem omsorgsfullt och fint, och se nära och käras glada ansikten när de ser vad de får...

Det är nog först denna veckan som jag börjat inse vad vi faktiskt "vinner" på att låta bli med just ovanstående... För även om man vill göra en närstående glad med fina gåvor, så är ju detta julklappshandlande även kantat med en hel del arbete... Eller, rent av - stressande... Nu ser jag hur min familj går med ro inför julen... Detta ser jag som en gåva i sig.

Vi väljer att ta hand om oss själva detta år, och istället för att byta slantar med varandra, så skänker vi nu slantar till välgörenhet istället. Enkelt och snabbt, utan stress ;)
Jag känner att det här verkligen var rätt beslut för vår familj i år.

Hur gör Ni med klapparna?

Imorgon Lördag åker jag och Emil till Stockholm.
3-rätters på Wallmans & Golden Hits väntar.
Skönt att bryta vardagen lite ;)

Önskar Er alla en underbar helg!
Kram Jennica

& Förresten, STORT tack till Er alla som tittar in här ;)

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Låter som en jättebra idé! Vi har inte riktigt kommit så lngt här, men har dragit ned på klapparna så att det inte alls känns så stressigt som förr. På julen vill man ju njuta.

Anonym sa...

Hej.

Vart köper man det där omslagspapperet som du har runt paketen på den översta bilden? Jätte fint!