måndag 23 maj 2011

Tisdagstema: På trappen /balkongen

På Ellens balkong:


Jag har fortfarande inte fått iordning riktigt som jag vill ha det än, men det får bli när jag får sommaruppehåll från skolan..
På min balkong finns bland annat Klematis, Pelargoner, Penséer och Rosmarin på stam..I taket hänger en ljuskrona som sprider härligt sken när man sitter ute en ljummen sommarkväll =)
Många ljuslyktor finns därute för stämningen och värmen...
Rostiga föremål, som en mjölkkanna, strykjärn och gamla skomakarprylar...Även en del zink, som gamla patinerade hinkar och någon lykta...

På Jennicas trapp:



Just nu sker inga stora förändringar på min trapp. Kylan om nätterna hindrar tillväxten, och det är inte alla blommor som trivs här i Dalarna redan i maj månad... Där har Ellen mer lycka med blommorna som kan utnyttja växthuseffekten på balkongen :)

Jag tycker om att sudda ut kontrasten mellan ute och inne, och dörren får som oftast stå på vid gavel...

En gammal kotavla, patinerade ljuslyktor och ett porslinshjärta är några av de prylar som pryder min trapp för tillfället.....


Det var allt vi hade att visa idag, gå in på Fabriken för mer inspiration!


Ha en bra dag!
Kram Ellen & Jennica

1 kommentar:

Hanna sa...

fina bilder.
kram
Hanna