tisdag 25 januari 2011

Tisdagstema: Badrum

Hemma hos Jennica:
Torkad eucalyptus hjälper till att ge en mer ombonad känsla i mitt för övrigt tråkiga badrum.

Jag älskar väldoftande tvålar av alla de slag. Dessa tvålar och fatet i bakgrunden kommer från Mig & Alice.

Mer lavendel... Doftstenar från House Doctor och 
strykvatten från Durance (använder det som doftspray lite överallt) 
Vi har ett badrum och en mindre toalett här hemma, men tyvärr så råder som tidigare tjatat om, "hyresrättsliga omständigheter"... Det är inte mycket att visa som inspiration för andra, men för att ändå trivas och behålla min egen motivation så försöker jag göra det som går, för att sätta rätt känsla. Ett gammalt klappträ och en tvättbräda får hjälpa till...


Hemma hos Ellen:
Jag har alltid en liten vas med någon form av växt, för tillfället enris, på handfatet..Även lyktan finns alltid där.
Tvålen känns lyxig, men är från Rusta och därmed inte dyr ;)
Vårat badrum är litet, typiskt lägenhetsbadrum..
Även om vi skulle kunna renovera det, eftersom vi bor i en bostadsrätt, så känns det inte aktuellt..
På tvättmaskinen har jag ställt en äppellåda för att få mer förvaring.
Trådkorgen får ta hand om toalettpappret..
Ser ni vilken söt liten tvättbräda? =) Den hittade jag på loppis för något år sedan..
Tvättmedlet har varsin glasburk från IKEA, med en grå spets runt kulör och ett vitt band runt medlet för vit..
Förvarar även lite "måbra saker" där..
En ask med diverse lavendelprodukter, body oil och body scrub med en doft av mörk choklad från Angel´s spa..Ljuvliga produkter!

Det var allt från våra badrum,vill ni se flera, gå in på Fabriken!

Ha en fin Tisdag!
Jennica & Ellen

5 kommentarer:

Hanna sa...

Mysigt.
Kram
Hanna

hagagården sa...

Hej
Men oj så mycke fint och mysigt du har på toa!!!
Kram o ha en fin dag.
ninni

Anonym sa...

Vilka bra idéer! De kommer jag att använda mig av :-).

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad rolig idee med tvättpulver i glasburk. Den ide´n nappar jag....
Nu är allt bra med headern . Puh....
Kraam
Sanne

Vitt för själen sa...

Jättemysigt!
Den där tvålen köpte jag med..herreminjösses vad den luktar gott.
Men namnet- Home alone..hihi :)

Dunderfin blogg. Ha en bra onsdag, kram Sophia