måndag 22 februari 2010

Ny vecka

Veckorna går så fort nu att jag knappt hinner med... Kan ha att göra med mina studier, dom två veckorna som gått har varit hektiska! Känns som att man inte gör annat än pluggar just nu.. Att veckorna flyger förbi gör inte mig så mycket, för jag vill ha vår nu.. =) Är trött på all snö nu!!

Tänkte visa lite bilder på några saker jag har fått ärva från kära släktingar.


Tänk när man kan sitta ute och fika i solen när värmen har hittat tillbaka =) Jag längtar till att få servera fikat i detta söta porslin tillsammans med mina kaffekoppar jag har hittat på olika loppisar.



Kaffefatet, gräddkannan och sockerskålen har jag ärvt av min mammas mormor och morfar..



Silverskedarna är också kära arvegods, efter min mormors moster. Den översta skeden är från år 1920 och den undre skeden är gjord redan 1813!
Att gamla vackra saker och ting bevaras tycker jag är värdefullt, man kan ju undra vad som blir kvar efter vår tid?
Saker från tidigt 1900-tal och längre tillbaka, är så mycket mer gediget och mera unikt än dagens krafs..

Avslutar med att visar vad jag har hunnit med att göra idag.. man måste ju ta paus från böckerna ibland =)




En liten lampskärm med spets som en bekant till mig har beställt.

Ha det gott//Ellen

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt med ärvda saker,de har ett speciellt värde. - och dessutom är de jättefina.Lampskärmen också!
//M