onsdag 3 februari 2010

Lite porslin...

Jag kom på idag när jag dukade upp för lite pasta-mys, att jag ville visa vilket mysigt porslin min man fick av min mor på födelsedagen! Han älskar pastarätter, och vill man att det ska smaka riktigt gott, så är det inte bara kryddorna det hänger på... Riktigt fint porslin i stengods kan förhöja smaken lika väl som vitlök och basilika! =)
Min man är händig på många vis, men tyvärr är han även en rackare på att krossa glas och porslin i köket... Jag håller andan varje middag vi dukar med "finporslinet"! Hehe!
Därför är det en bra affär att fynda vardagsporslinet till lite bättre pris i detta hushåll.
Dessa ljusbeiga tallrikar i stengods, hittade min mamma faktiskt på icaMaxi, till ett fullt resonligt pris, men de värderas högt av oss när vi ska avnjuta allehanda pastarätter. Ett tips till Er som söker nytt till köket, kolla de större matbutikerna - dom har massor av skatter!


Detta set fick jag när jag tog studenten, av en go granne. Detta var många år sedan, men serien är fortfarande en storsäljare och finns på de flesta större present- och inredningsbutikerna, som exempelvis DUKA . Man får somrigt morgonhumör även den tristaste höstdagen. Hihi!
Avslutningsvis tänkte jag visa en liten skylt som min brorsdotter bett mig göra.
Kärleken övervinner allt- i guld.

Hoppas ingen blivit totalt insnöad denna eftermiddag... ;)
Det var allt jag hade för ikväll. Sista rycket imorgon innan fredagsmys!
God Natt!

1 kommentar:

anna sa...

Åååh, va fin min skylt blev, längtar tills jag får hem den! =)